donderdag 26 december 2013

Vandaag stond er nog een ritje op de planning. Gisterenmorgen was mijn plan een ritje naar Leefdaal (waar mijn ouders wonen en terug). Leefdaal ligt op een kleine 50 km van Lebbeke dus dat zou een ferme winterrit worden. Gisteren veranderde de plannen en ik sprak met mijn vrouw af dat zij zou doorrijden naar mijn ouders met de auto en ik en de kinderen met de andere auto zou afkomen.
's Avonds reden we dan met 1 auto terug naar Lebbeke zodat ik vandaag met de fiets de andere auto kon gaan halen. Gelukkig viel het weer best mee toen ik zo rond 11:00 vertrok. Na een 500 tal meters was er iets loos, ik wist alleen niet meteen wat. Slag in het wiel ... , nee dus ... een stuk glas in mijn voorband en ja lek vooraan dus. Een slechte start, maar daar zou het gelukkig wel bij blijven. Onderweg waren er nog wel wat gevaarlijke toestanden. Hekken op fietspaden in Opwijk.
Maar vooral Vilvoorde vond ik triestig superslecht fietspad, supersmal en dat aan een megadrukke 2vaksbaan. Vilvoorde Diegem en Zaventem mogen dringend wat aan hun fietspaden doen. Verder ging de route aan een gezapig tempo verder richting Leefdaal. Misschien doe ik dit op oudejaar nog eens over met de mountainbike. De doelstelling voor 2013 zal ik waarschijnlijk niet halen. Ik zit nu aan 4790 km. Nog 210 km in minder dan een week. Het is in principe doenbaar, maar ik moet ook heel de week op de kids passen.
Soit het probleem lag eerder in juli en augustus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten