zaterdag 28 december 2013

Ritje naar Bertem en terug 100 km , maar weeral lek vooraan!

Vanmorgen stond er een stevig ritje naar Bertem op het programma. Geen regen, wat een opluchting ... .
 De weg was overal nog wel heel nat en droog zouden mijn kleren niet blijven. Eenmaal in Moorsel begon het zonnetje door de wolken te komen wat een mooi beeld gaf toen ik Leefdaal binnenreed zoals je hierboven kan zien. Zo ging de rit verder naar Bertem waar ik een kort bezoekje bracht aan mijn grootouders. Ik zag wel dat ze verbaasd waren , maar mensen van 88 zijn wel wat gewoon nietwaar.
Na een blikje cola was mijn dorst gelesd en kon ik weer verder. Voor de terugweg had ik een andere route gekozen. Vanmorgen reed ik nog langs Asse, Brussel en Woluwe. De terugweg ging over Kortenberg, Melsbroek, Vilvoorde, Grimbergen, Merchtem en Opwijk. 
Nog nooit had ik ze gezien... en dit was nu wel eens de gelegenheid om ze te verkennen. De Fietssnelweg van Belgie. (Leuven -> Kortenberg). 
Echt aangenaam was de kennismaking echter niet, na een 100 tal meter hoorde ik een geluid dat ik de laatste tijd veel te veel gehoord had. 
Weer een kiezeltje in de Swalbe Ultremo ZX, om dood van te vallen. Al de derde keer in vier ritten met de koersfiets en ja als ik het uitpeuterde hoorde ik lucht ontsnappen. Wat had je gedacht :-( .
 


 Achteraan zitten de Ultremo DD, die duidelijk beter hun werk doen. Mogelijk vervang ik de Ultremo ZX door Continental Grand Prix 4 season.Soit we konden weer verder.
 Na Steenokkerzeel liggen er mooie fietspaden. Hieronder een prachtig fietspad met iets verder de brug over E19 en spoorweg.


 Prachtige lucht en in de verte de windmolens van Lebbeke
 In opwijk nog steeds de zelfde misserie op het fietspad.
Uiteindelijk kwam ik aan 100,1 km en dat in iets meer dan 4uur. Niet slecht voor een winterrit.


1 opmerking:

  1. Continental 4 seasons is zeker ook aan te bevelen.
    Zou je de woordverificatie uit kunnen schakelen? De meesten doen dat nu, er komt niet zoveel spam binnen. Bedankt!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen