vrijdag 27 december 2013

Swalbe Ultremo ZX

Een dik jaar geleden kwam ik tot de pijnlijke vaststelling dat mijn mountainbikebanden (scott) hun beste tijd wel hadden gehad. Tijd dus voor vervanging.
De collectie van Swalbe werd mij door een vriend aanbevolen.Wie niet waagt niet wint dus kocht ik mij een Nobby Nic voor bij modderweer, een Racing Ralph voor droger en een Smart Sam (goedkopere versie) voor combinatie woonwerkverkeer in de zomer en zo kon ik deze band laten liggen als ik toch nog een mountainbike ritje wou doen. De eerste ritjes met de mountainbike waren een succes te noemen, hoewel ik ook wel mijn twijfels had over sommige kwaliteiten.

Toch kocht ik dan verleden jaar 2 Ultremo's voor op de koersfiets. Vooraan een Ultremo ZX, achteraan een Ultremo DD. Van juni tot vandaag heb ik op ongeveer 300 km  al 3 keer lek gereden met de Ultremo ZX.
Niet echt geslaagd dus. Bij nat weer zijn de banden net boter zijn gewoon te zacht. Ik denk dat ik nu de continentals ga proberen ofwel terug naar Michelin. Ook met de mountainbike reed ik enkele malen lek. Iets wat vroeger zo goed als nooit gebeurd en zeker al niet op de weg.

1 opmerking:

  1. Hallo Joachim,

    Op de koersfiets rijdt ik al heel lang met Continental Grand Prix 4000S, en die bevallen me heel goed, afgelopen jaar geen enkele keer lekgereden. (3066 km) Ik ga volgen instellen voor je blog, leuk om je te volgen als je eventueel een velomobiel zou aanschaffen.
    Alle goeds toegewenst voor 2014!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen